Pages

Wednesday, November 9, 2011

Nikah 21 WANITA dalam 9 tahun??


JEMPOL 8 Nov. - Jika ada anugerah khas mengiktiraf lelaki beristeri ramai diwujudkan di negara ini, seorang lelaki berusia 32 tahun dikenali sebagai 'Shah Bunga' layak menerima anugerah itu kerana kehebatannya memiliki 21 isteri dalam tempoh sembilan tahun.

Bekas banduan dan juga penganggur itu mempunyai 18 isteri berketurunan Melayu dan tiga Siam dari Thailand yang dikahwini mengikut agama Islam dan juga Buddha.

Meskipun berkahwin sebanyak 21 kali dan ada di kalangan isterinya masih beragama Buddha, Shah Bunga tetap berusaha untuk menambah bilangan isterinya kerana menyedari mereka mampu memberi kemewahan kepadanya.

Setiap kali berkahwin baru, lelaki romeo bertubuh sasa itu tidak menceraikan isteri terdahulu sebaliknya meninggalkan mereka tanpa mengambil tahu khabar isterinya bersama anak-anak yang dilahirkan.

Shah Bunga sebenarnya mengahwini wanita terbabit semata-mata untuk menjadikan mereka pelacur dan wang hasil menjual tubuh isterinya itu digunakan untuk berjoli dan hidup mewah.

Lelaki berimej macho yang gemar memakai seluar jean dan baju singlet itu, mampu berkahwin dengan 18 wanita Islam tanpa menceraikan mereka kerana menggunakan khidmat jurunikah palsu melalui satu sindiket di Kodiang, Kedah.

Sijil nikah palsu yang dibeli dengan harga tertentu itu akan digunakan untuk mengaburi pegawai penguat kuasa jabatan agama Islam semasa pemeriksaan bagi mengelak dicekup kerana bersekedudukan atau berkhalwat.

Bagi membolehkan dia berkahwin dengan tiga isteri berketurunan Siam yang dikenali semasa melancong ke Danok, Thailand pula, Shah Bunga sanggup menikahi mereka mengikut upacara pernikahan agama Buddha di negara jiran itu.

Sebelum berkahwin, dia akan melayan baik wanita terbabit sehingga mereka benar-benar jatuh cinta dan percaya terhadapnya.

Namun, selang dua tiga hari selepas bernikah, 'isteri' terbabit akan dipaksa menjadi pelacur dan bekerja dengan sekumpulan sindiket pelacuran di beberapa daerah di Kedah, Pulau Pinang dan Negeri Sembilan.

Jika enggan menurut arahannya, Shah Bunga tanpa belas kasihan akan memukul dan mencederakan mangsa, malah isteri terbarunya, Julia (bukan nama sebenar) yang kini sarat mengandung tujuh bulan turut dipaksa melacur.

Julia yang dipaksa bekerja di sebuah karaoke di Bahau, Negeri Sembilan nyaris putus kedua belah telinganya akibat dipotong oleh lelaki itu yang berang apabila permintaannya supaya isterinya melayan lelaki lain ditolak.

Penderitaan ditanggung Julia berakhir pada Rabu minggu lalu, apabila diselamatkan oleh sepasukan anggota polis dari Unit Anti Pemerdagangan Orang (ATIP), Ibu Pejabat Polis Bukit Aman.

Gadis malang berusia 18 tahun itu berjaya diselamatkan setelah seorang kakaknya, Fifi, 29, (bukan nama sebenar) yang tinggal di Alor Setar, Kedah, menghubungi Utusan Malaysiameminta bantuan menyelamatkan adiknya itu pada awal September lalu.

Melalui maklumat disalurkan oleh Utusan Malaysia kepada polis, mangsa yang dikurung oleh Shah Bunga di sebuah rumah sewa di Taman Sornam, Bahau berjaya dikesan dan diselamatkan pada kira-kira pukul 1 pagi, Rabu lalu.

Shah Bunga yang turut ditahan dalam serbuan itu, masih direman sehingga Isnin depan, untuk siasatan lanjut di bawah Akta Anti Pemerdagangan Orang 2007.

Difahamkan, semasa ditahan, Shah Bunga turut memakai dua tangkal yang dililit di pinggang dipercayai digunakan sebagai pelindung dan pemikat gadis-gadis yang dijadikan mangsanya.

Lelaki berasal dari Jitra, Kedah itu didapati mempunyai dua rekod kesalahan lampau di bawah Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan Seksyen 324 Kanun Keseksaan (mendatangkan cedera parah).

Dia juga pernah didakwa di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan iaitu bunuh tetapi bernasib baik apabila gagal disabitkan kesalahan dan dibebaskan oleh mahkamah pada 31 Januari tahun ini.


1 comment:

kunjungan semula akan dilakukan..tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...